ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
Ключові слова:
вокальне виконавство, професійно-педагогічна культура, музичне виховання, вокально-виконавська культураАнотація
Відповідно сучасним вимогам музичної освіти, музично-виконавській, зокрема вокально-виконавській підготовці приділяється значна увага в структурі професійних компетенцій педагога-музиканта. Серед вимог до вокальної підготовки фахівців, що містять формування необхідних вокально-педагогічних знань і умінь для постановки академічної манери виконання, знання об'єктивних закономірностей співочого голосоутворення і основ вокальної методики, особливостей розвитку дитячих голосів і принципів їх охорони, володіння методикою роботи з дитячими голосами, є ще одна актуальна вимога - володіння вокальною культурою виконання. У статті розглядається проблема вокально-виконавської підготовки майбутнього педагога-музиканта, в процесі якої основна увага повинна спрямовуватися не на вузькопрофесійний аспект освоєння вокальної техніки, а на формування особистісних якостей майбутнього вчителя музичного мистецтва зі спрямованістю на поєднання вокально-виконавської діяльності з педагогічною. Інтеграція загальних педагогічних і спеціальних знань, умінь і навичок в єдиний комплекс музично-педагогічних здібностей майбутнього вчителя музичного мистецтва вимагає ретельного вивчення педагогічних підходів до їх розвитку. Вокально-виконавська культура є домінуючим компонентом в ансамблі виконавських якостей педагога-музиканта. Вокально-виконавські дисципліни - вокальний клас, диригування, вокальний ансамбль передбачають подальшу реалізацію на практиці набутих умінь і навичок, що ґрунтуються на розвитку музичних, художніх, артистичних здібностей і допомагають здійсненню творчої педагогічної діяльності. Виходячи з цієї тези, в статті розкриваються основні поняття, завдання, принципи, педагогічні умови формування вокально-виконавської культури майбутнього педагога-музиканта.
Завантажити
Посилання
Абдуллин Э.Б. Теория музыкального образования: Учебник для студ. высш. пед. учеб. заведений / Э.Б.Абдуллин,
Е.В.Николаева. – М.: Издат.центр «Академия», 2004. – 336 с.
Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: психолого-педагогічний та мистецтвознавчий аспекти: [монографія] /
Н. Є. Гребенюк. — К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 1999. — 269 с.
Давидов Н. Теоретичні основи формування виконавської майстерності/ Н.Давидов. - К., 1996. - 115 с.
Нургаянова Н.Х. Повышение качества подготовки будущего педагога-музыканта на основе модульной технологии
обучения // Образование и саморазвитие: Научный журнал. – Казань: Центр инновационных технологий. – 2010. – No1(17). –
С.51-56.
Професійне становлення майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: теорія і технологія: Монографія / За загальною
редакцією І. А. Зязюна. – К.: Наукова думка, 2003. – 262.
Руденко Г. Художня майстерність музиканта-виконавця/ Г.Руденко.- Вид. друге. доп. та перероблене. – К., 2009. – 170 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.