МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСНОВАМ КОМПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Шевченко Анна Ігорівна

Ключові слова:

дизайн-освіта, основи композиції, дизайнерський профіль, творче мислення, міждисциплінарні зв’язки, візуальна інформація, художня грамота

Анотація

У статті розглянуто особливості навчання та доцільність викладання дисципліни «Основи композиції». Метою дисципліни «Основи композиції» є підготовка фахівця з високим рівнем художньо- дизайнерської майстерності для самостійного творчого вирішення завдань професійної діяльності, формування творчого світогляду студентів та розвиток дизайн-мислення в композйційній творчості. Основи композиції, як одна з найважливіших фундаментальних дисциплін виховує творче мислення, ідейно-естетичні погляди, культуру кольору, здатну виражати найтонші почуття і настрої, гармонізувати колірно-речове середовище. Але, як свідчать наукові публікації й, зокрема, навчально-методична література мистецьких ВНЗ України розгляд й засвоєння найбільш проблемної художньої дисципліни, якою є композиція, залишаються відкритими, оскільки вона здатна постійно змінюватись, розвиватись згідно культурно-естетичних видозмін часу. Тож, нами було проаналізовано переваги викладання «Основ композиції», які представлені у певній логічній послідовності тематичних завдань. Однією з таких переваг є розвиток творчих здібностей студентів, через вивчення об'єктивних закономірностей композиції, засобів, прийомів і правил правдивого відображення дійсності в образній формі. Вивчивши основні закони композиції, студенти отримують навички з аналізу і глибокого розуміння здобутків різних видів і жанрів мистецтва. Це необхідно кожному майбутньому фахівцю з дизайну, оскільки по характеру своєї професійної діяльності він повинен знати специфіку образотворчого й декоративно-прикладного мистецтва. Композиційна структура дизайн-виробів повинна задовольняти потреби сучасного ринку, нести високоякісну продукцію, здатну конкурувати з іншими державами. Тому необхідно розробляти новий ритм, пропорції, кольорове рішення, притаманне сучасним тенденціям сьогодення.

The article discusses the features and feasibility study of teaching «Principles of Composition». The aim of the subject «Fundamentals of Composition» is a training specialist with high artistic and design skills for independent creative solution of problems of professional formation students creative vision and development of design thinking in kompozytsiyniy work. Fundamentals composition as one of the most important fundamental disciplines fosters creative thinking, ideological and aesthetic views, culture, color, able to express subtle feelings and moods, harmonize to color and proprietary environment. However, according to scientific publications and, in particular, Educational literature review of arts universities in Ukraine and mastering the most problematic of artistic disciplines, which is a composition remain open because it can constantly change, evolve according to cultural and aesthetic modifications time. Therefore, we analyzed the benefits of teaching «Principles of composition», which are in some logical sequence of thematic objectives. One of these advantages is the development of creative abilities of students through the study of the objective laws of composition, means, methods and rules true reflection of reality in figurative form. After studying basic laws of composition, students gain skills in analysis and deeper understanding of the achievements of different types and genres of art. This should be every future specialists in design, because by the nature of their professional activities he must know the specifics of fine and decorative art. Composite structure design products should meet the needs of the market, carry high-quality products that could compete with other states. It is therefore necessary to develop a new rhythm, proportion, color design inherent in the current trends of today.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Шевченко Анна Ігорівна

    аспірант Національного педагогічного університету мені М.П. Драгоманова

    м Київ, Україна

Посилання

Волков Н.Н. Композиция в живописи. – М., 1978. – С. 27.

Гнатюк В.А. Теоретичні основи композиції [навч.-метод. посіб.] / В.А.Гнатюк, І.П.Міхальська, Б.М.Негода, Н.О.Урсу. –

Камянець-Подільський, 2004. – 61с.

Гудак В.А. Композиція як творчий вимір професійної підготовки абітурієнтів і студентів мистецьких навчальних

закладів // Теорія і практика матеріально- художньої культури. No 10. – Харків: 2008 / Мін ОНУ, Харківська державна академія

дизайну і мистецтв/ . – с. 49-50.

http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/VKhDADM/2010_3/10hvapat.pdf

Иттен И. Искусство формы. Мой форкурс в Баухаузе и других школах / Пер. с нем. и предисловие. Л.Монаховой. – М.: Изд. Д.Аронов, 2001. – 136 с.

Завантаження

Опубліковано

2021-04-20

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4

Як цитувати

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСНОВАМ КОМПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО ПРОФІЛЮ . (2021). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 47, 297-301. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/2908