ПІДГОТОВКА СУЧАСНОГО ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ

Автор(и)

  • Стребкова Діана Володимирівна Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.
  • Науменко Ілона Володимирівна

DOI:

https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-123-131

Ключові слова:

піаніст-концертмейстер, другорядність, трансформація становлення, динаміка розвитку, ретроспективний, персоналізація, герменевтичний, синкретичний, тезаурус, багатофункціональність, поліфункціональність, балетні екзерсиси, структурно-ієрархічна система, визначення паритетності, преференційність, репрезентативна роль, амбівалентність

Анотація

В статті описано виконавський різновид піаніста-концертмейстера, що фіксував становлення та динаміку розвитку мистецтва. Визначені завдання, що постають у виконавській практиці, котрі є невід'ємною складовою музичної культури.
Розглянута діяльність музиканта, що знаходиться на рівні допоміжного функціонування. Тому присвячена стаття різноманітним дослідженням, аспектам роботи концертмейстера, що досі залишається найменш вивченою галуззю педагогіки та музикознавства, а присвячені теорії та практиці концертмейстерства наявні навчальні посібники, збірки статей, методичні поради, на жаль не поповнюють дефіциту знань як у напрямі з концептуальних питань цього багатофункціонального фаху.
Для виокремлення та обґрунтування компетентності піаністів - концертмейстерів ми проаналізували проблеми мистецтва в сучасному часопросторі, готових до викликів сьогодення, спеціалістів, що сприятимуть відродженню моральних, духовних і культурних цінностей в громадському суспільстві. Вивчення результатів дослідження ми розглядаємо як важливий аспект професійної діяльності концертмейстера, який допоможе зрозуміти динаміку та ефект цього фаху, а також інформувати про майбутні проекти або підходи. Піаніст-концертмейстер несе відповідальність за правильне виконання роботи, на нього покладені високі вимоги. Змінились вимоги до фахових якостей піаніста-концертмейстера, відмінною рисою якого є багатопрофільність та поліфункціональність. У сучасному часопросторі фах - це складне утворення структурних компонентів: функції і навички, що становлять собою складову музичної культури.
Сучасний концертмейстер необхідний в опері та балеті, різних видах хорів, у вокальних та інструментальних класах, музичних школах, музичних училищах та закладах вищої освіти. Однак, це не весь перелік фаху концертмейстера. Структурно-ієрархічна система дозволяє навчання піаністів у вищих музичних закладах. Ця професія важлива також у ролі педагога (викладання предмету), організатора (позашкільні установи) та психолога (вирішення нестандартних ситуацій під час концертних виступів з солістом).

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Стребкова Діана Володимирівна, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

    концертмейстер кафедри вокально-хорової підготовки,теорії та методики музичної освіти,
    Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

  • Науменко Ілона Володимирівна

    магістрантка Вінницького державного педагогічного університету
    імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Посилання

Аккомпанемент как профессия и искусство: Тексты лекций / Сост. С.Савари. – Х., 1993. - 60 с.

Людкевич С. Організація музичного виховання /Станіслав Людкевич// Людкевич С. Дослідження, статті,

рецензії, виступи : у 2 т.упор.Штундер.. – Львів: Дивосвіт, 2000. – т.2.‐ С.293 ‐ 298

Мур Дж. Певец и аккомпаниатор. Воспоминания, размышления о музыке / Джеральд Мур / Пер. с англ.

В.Чачавы. – М.: Радуга, 1987.- 432 с.

Пятигорский Г. Виолончелист. Фрагменты из книги / Г.Пятигорский // Исполнительское искусство

зарубежных стран / Сост. сб. и ред. Г.Эдельмана. – М.: Музыка, 1970. – Вып. 5. С. 127-215.

Ревенчук В.В. Теорія та методика формування концертмейстерських умінь: навчальний посібник. /

В.В.Ревенчук. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М.Гоголя, 2009. – 111.с.

Тарасов Н.И. Классический танец. Школа мужского исполнительства / Н.И. Тарасов. – М.: Искусство,

-479с.

IV Международный конкурс «Три века классического романса». – Режим доступу: http //

www.conservatory.ru

Эпштейн Е. В концерте принимает участие.../ Е.Эпштейн // Муз. жизнь. – 1989. – No 15. С. 2.

Franz Schubert and the Music of Modernity (19-28 febriary 2003). Graz Austria.. –Режим доступу: http //

www.rugac.at

Шендерович Е.М. В концертмейстерском классе: Размышления педагога / Е.М. Шендерович – М.:

Музыка, 1996. – 207 с.

Завантаження

Опубліковано

2021-03-17

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3

Як цитувати

ПІДГОТОВКА СУЧАСНОГО ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ. (2021). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 123-131. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-123-131