ВИКОРИСТАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ

Автор(и)

  • Ткачук Вікторія Василівна
  • Єчкало Юлія Володимирівна
  • Хоцкіна Світлана Миколаївна
  • Маркова Оксана Миколаївна
  • Хоцкіна Валентина Борисівна

DOI:

https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-68-168-181

Ключові слова:

імерсивні технології; доповнена реальність; віртуальна реальність; підготовка майбутніх інженерів; цифровізація освіти; дистанційне навчання; пандемія COVID-19; російська агресія в Україні

Анотація

Цифровізація усіх сфер діяльності людини призвела до значного підвищення вимог до підготовки сучасних інженерів. Це зумовило необхідність цифровізації процесу підготовки майбутніх фахівців. На думку науковців, найбільш ефективними і безпечними є технології віртуальної та доповненої реальності. Автори статті аналізують переваги та недоліки застосування цих технологій, а також описують приклади успішного впровадження імерсивних технологій у навчальний процес. Стаття також наголошує на необхідності підготовки викладачів до використання імерсивних технологій в навчальному процесі. Мета статті: аналіз особливостей використання імерсивних технологій у підготовці майбутніх інженерів. Завдання дослідження: проаналізувати досвід використання імерсивних технологій у підготовці майбутніх інженерів; навести елементи методики використання імерсивних технологій у підготовці майбутніх інженерів; дібрати засоби імерсивних технологій, таких як доповнена та віртуальна реальність, для супроводу навчання майбутніх інженерів у закладах вищої освіти. Об’єкт дослідження: використання імерсивних технологій у закладах вищої освіти. Предмет дослідження: використання імерсивних технологій у підготовці майбутніх інженерів. Результати дослідження: у статті подано методику використання технологій віртуальної та доповненої реальності у процесі підготовки майбутніх інженерів. Методика була успішно впроваджена в лабораторіях Криворізького національного університету та довела свою ефективність під час дистанційного навчання в умовах пандемії COVID-19 та російської агресії в Україні. Висновок: застосування імерсивних технологій у навчанні майбутніх інженерів може значно поліпшити якість підготовки здобувачів і допомогти їм краще розуміти складні концепції та процеси. Тим не менш, необхідні подальші наукові розвідки у напрямі впровадження сучасних цифрових технологій у підготовку інженерів в університетах задля формування конкурентоспроможного компетентного фахівця.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Ткачук Вікторія Василівна

    кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної та соціально-гуманітарної освіти, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна

  • Єчкало Юлія Володимирівна

    кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної та соціально-гуманітарної освіти, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна

  • Хоцкіна Світлана Миколаївна

    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри професійної та соціально-гуманітарної освіти, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна

  • Маркова Оксана Миколаївна

    кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри комп’ютерних систем та мереж, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна

  • Хоцкіна Валентина Борисівна

    кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики і прикладного програмного забезпечення, Державний університет економіки і технологій, м. Кривий Ріг, Україна

Посилання

IoT & Industry 4.0. (2020). b.telligent. https://www.btelligent.com/en/portfolio/industry-40/

Abdelrazeq, A., Daling, L., Suppes, R., Feldmann, Y. & Hees, F. (2019, March 11–13). A virtual reality educational tool in the context of mining engineering : the virtual reality mine Conferense session.. 13th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain. https://doi.org/10.21125/inted.2019.2002

Daling, L., Kommetter, C., Abdelrazeq, A., Ebner, M. & Ebner, M. (2020). Mixed Reality Books: Applying Augmented and Virtual Reality in Mining Engineering Education. In: V .Geroimenko (Ed.), Augmented Reality in Education (pp. 185–195). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-42156-4

Schofield, D., Denby, B., Hollands, R. (2001). Mine safety in the twenty-first century: the application of computer graphics and virtual reality. In M. Karmis (Ed.), Mine Health and Safety Management (pp. 153–174). Society of Mining, Metallurgy, and Exploration, Inc.

Kizil, M. S., Kerridge, A. P., Hancock, M. G. (2004, June 15–16). Use of virtual reality in mining education and training Conferense session.. CRC Mining Research and Effective Technology Transfer Conference, Noosa Heads, Australia. https://espace.library.uq.edu.au/view/UQ:100045

Del Favero, D., Hardjorno, F. (2012). Building VR: Project Overview. iCinema. http://www.icinema.unsw.edu.au/projects/building-vr/project-overview/

Orr, T. J., Mallet, L. G., Margolis, K. A. (2009). Enhanced fire escape training for mine workers using virtual reality simulation. Mining Engineering, 61(11), 41–44. https://www.cdc.gov/niosh/mining%5C/UserFiles/works/pdfs/efetfm.pdf

Li, M., Sun, Z. M.,. Lyu, P. Y, Chen, J., & Mao, S. (2018). Study on key technology of multiplayer virtual reality training platform for fully-mechanized coal mining face. Coal Science and Technology, 46(1), 156–161. https://doi.org/10.1155/2020/6243085

Li, M., Sun, Zh., Jiang, Zh., Tan, Zh., Chen, J. (2020). A Virtual Reality Platform for Safety Training in Coal Mines with AI and Cloud Computing. Multi-Goal Decision Making for Applications in Nature and Society, 2020. https://doi.org/10.1155/2020/6243085

Yechkalo, Y., Tkachuk, V., Hruntova, T., Brovko, D. & Tron, V. (2019). Augmented reality in training engineering students: Teaching methods. CEUR Workshop Proceedings, 2393, 952–959. http://ceur-ws.org/Vol2393/

Bastug, E., Bennis, M., Medard, M., & Debbah, M. (2017). Toward interconnected virtual reality: opportunities, challenges, and enablers. IEEE Communications Magazine, 55(6), 110–117. https://doi.org/10.1109/MCOM.2017.1601089

Daling, L. M., Khodaei, S., Thurner S. (2021). A decision matrix for implementing AR, 360° and VR experiences into mining engineering education. In C. Stephanidis, M. Antona, S. Ntoa (Eds.), Communications in Computer and Information Science, (pp. 225–232). Springer Science and Business Media. https://doi.org/10.1007/978-3-030-78642-7_30

Grabowski, A., Jankowski, J. (2015). Virtual reality-based pilot training for underground coal miners. Safety Science, 72, 310–314. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2014.09.017

Mitra, R., Saydam, S. (2014). Can artificial intelligence and fuzzy logic be integrated into virtual reality applications in mining? Journal of the Southern African Institute of Mining and Metallurgy, 114(12), 1009– 1016. https://www.researchgate.net/publication/279325623_Can_artificial_intelligence_and_fuzzy_logic_be_integrate d_into_virtual_reality_applications_in_mining

Someswar, M., Bhattacharya, A. (2018, January 11). MineAr: using crowd knowledge for mining association rules in the health domain Conference session.. ACM India Joint International Conference on Data Science and Management of Data, New York, NY, USA. https://doi.org/10.1145/3152494.3152504

IoT & Industry 4.0. (2020). b.telligent. https://www.btelligent.com/en/portfolio/industry-40/

Bharathy, C. (2021, July 26). Virtual Reality is a Game Changer for the Mining Industry. Fusion VR. https://www.fusionvr.in/blog/2021/07/26/virtual-reality-is-a-game-changer-for-the-mining-industry/

Sykes, J. (2019, March 21). How data visualisation is revolutionising mining. Maptek Pty Limited. https://www.maptek.com/blogs/how-data-visualisation-is-revolutionising-mining/

Cybermine Full Mission Mining Simulators. (2022). ThoroughTec Simulation. https://www.thoroughtec.com/cybermine-full-mission-miningsimulators/?gclid=Cj0KCQiA8aOeBhCWARIsANRFrQHl8DOib0VikhOtAbrAaEr4W1GqVwPflrlddO_HVa8P 6JzGj14VpM8aArmzEALw_wcB

Fang, J., Fan, C., Wang, F. et al. (2022). Augmented Reality Platform for the Unmanned Mining Process in Underground Mines. Mining, Metallurgy & Exploration, 39, 385–395. https://doi.org/10.1007/s42461-021- 00537-1

Reality First, Digital Second. (2020). RealWear. https://www.realwear.com/hmt-1/

Wheeler, A. (2019, October 9). DAQRI is Closing Up Shop: Another very promising industrial AR startup is biting the proverbial dust. engineering.com. https://www.engineering.com/story/daqri-is-closing-up-shop

Kanani, H. (2019, October 1). AR and VR in Mining Industry : Transforming the Future. Plutomen. https://pluto-men.com/ar-and-vr-in-mining-industry-transforming-the-future/#

Malecaj, L. (2021, August 9). Augmented Reality Revolutionizing Mining Industry. VSight. https://vsight.io/blog/augmented-reality-revolutionizing-mining-industry/

SensPlus Buddy Communication. (2019). Yokogawa Electric Corporation. https://www.yokogawa.com/solutions/products-and-services/lifecycle-services/operation-and-maintenanceimprovement/sensplus-buddy-communication/#Details

De Paoli, C. (2021, May 14). Tomra Expands Its Mining Services With a New Augmented Reality Tool: Tomra Visual Assist. Heavy Quip Magazine. https://www.heavyquipmag.com/2021/05/14/tomra-expands-its-miningservices-with-a-new-augmented-reality-tool-tomra-visual-assist/

Ignite EDD Video.. (2022). YouTube. https://www.youtube.com/@igniteEDD

Завантаження

Опубліковано

2023-07-26

Як цитувати

ВИКОРИСТАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ. (2023). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 68, 168-181. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-68-168-181