ТВОРЧА САМОСТІЙНІСТЬ ЯК ПРОВІДНА УМОВА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Лі Лань

Ключові слова:

самостійність, студенти, фортепіанне навчання, художнє сприйняття, уміння

Анотація

В статті обгрунтовується сутність та зміст творчої самостійності та її роль у формуванні художнього сприйняття студентів мистецьких спеціальностей. Зясовано, що вивчення даної проблеми має давню історію (Арістотель, Платон, Сократ, Я. Коменський, М. Монтень, Т. Морр, Ф. Рабле, Ж.-Ж. Руссо, К. Ушинський та ін.). У сучасній психологопедагогічній літературі «самостійну роботу студентів» розглядають як специфічний вид навчально-пізнавальної діяльності і як засіб навчання. Визначено складові самостійної роботи – ініціативність, рефлексія, самоконтроль. Виявлено, що самостійна робота на кожному етапі має конкретну мету, порядок і прийоми виконання роботи. Самостійна робота у класі фортепіано організовується так, щоб вона сприяла виробленню в учнів умінь і навичок майбутньої виконавської або музично-педагогічної діяльності. Вирішальною умовою продуктивної самостійної роботи студентів в процесі фортепіанних занять є доступність поставлених педагогом завдань. Від того, наскільки чітко педагог сформулює їх, визначить послідовність виконання і конкретизує, залежить успіх домашніх занять. Доведено, що самостійна робота виробляє високу культуру розумової праці, формує потребу в самостійній діяльності, прагнення вникнути в суть питання, вчить самостійно мислити та аналізувати факти і явища, що призводить до творчого розвитку та формування власної думки, поглядів, уявлень, власної професійної позиції.

The article substantiates the nature and content of creative independence and its role in shaping the artistic perception of students of art specialties. It was found that the study of this issue has a long history (Aristotle, Plato, Socrates, Ya.Komenskyy, M.Monten, T.Morr, F. Rabelais, Jean-Zh.Russo, Ushinsky K et al.). In modern psychological and pedagogical literature «independent work of students» is considered as a specific kind of teaching and learning and as a teaching tool. The composition of self - initiative, reflection, self-control. Revealed that independent work at each stage has a specific purpose, procedures and methods of work. Independent work is organized in the piano so that it contributed to the development of students' skills of future performance or musical and educational activities. The crucial condition for productive independent work of students in the piano classes are available teacher assigned tasks. On how to clearly formulate their teacher, will determine the sequence of and specifies the success of home exercises. Proved that independent work produces high culture of intellectual labor, creates the need for independent activities, the desire to get to the core issue, teach yourself to think and analyze facts and phenomena that lead to creative development and formation of opinions, attitudes, perceptions, their own professional position.

 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Лі Лань

    аспірант Національного педагогічного університету мені М. П. Драгоманова

     

    м.Київ, Україна

Посилання

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – Київ, Либідь, 1997. – с.297.

Зимняя И.А. Педагогическая психология :учебник для студ высш.учеб.заведений / И.А. Зимняя. – 2изд., доп. – Москва,

Логос, 2006. – 449с.

Кайкова М.Т. До питання формування навичок самостійної роботи студентів у процесі фортепіанної підготовки М.Т.

Кайкова // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – Київ,2013. – No46. – С.26-32.

Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение/ В.А.Козаков. – К.:

Вища школа, 1990. – 248 с.

Кременштейн Б.Л. Воспитание самостоятельности учащегося в классе специального фортепіано / Б.Л. Кременштейн. –

М.,Музыка, 1966. –56с.

Молафаїх І.В. Дидактика./ І.В. Малафаїк. – К., Кондор, 2009. – 406с.

Мозгальова Н.Г. Формування музичного мислення майбутнього учителя музики в процесі інструментальної підготовки: дис... на здоб.к.п.н. / Н.Г. Мозгальова. – Київ, 2002. – 206 с..

Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игрі : записки педагога. / Г.Г.Нейгауз –5-е изд.- М., Музыка, 1988. – 211с.

Пидкасистый П.І. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в общении : теоретико-

єксперемнтальное исследование / П.И. Пидкасистый. –М. : Педагогика, 1980. –146 с.

Рахимбаева Л.А. Творческая самостоятельность как фактор формирования музыкально-педагогической деятельности

студентов-заочников : автор.дис.канд пед наук : спец:13.00.01./ Л.А.Рахімбаєва – М.,1979. – 19 с.

Щапов А.П. Фортепианний урок в музыкальной школе. / А.П.Щапов. – М. : 2001. –145с.

Ушинський К.Д. Вибрані твори. / К.Д.Ушинский. –М. : Радянська школа. 1974. –Т.10. – 576 с.

Завантаження

Опубліковано

2021-04-19

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4

Як цитувати

ТВОРЧА САМОСТІЙНІСТЬ ЯК ПРОВІДНА УМОВА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ . (2021). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 47, 205-209. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/2885