ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ УВАГИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Сюй Фейфен Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
  • Мельник Ольга Петрівна Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Ключові слова:

виконавська увага, музично-виконавська діяльність, учитель музики

Анотація

У статті розглядається проблема формування виконавської уваги у майбутніх учителів музики в процесі
фортепіанної підготовки. Автором здійснений теоретичний аналіз психологічної, педагогічної, музично-методичної
літератури з вказаної проблеми, в ході якого охарактеризовані різні аспекти досліджуваного феномену. Зокрема, з’ясовано
про взаємозв’язки уваги із продуктивністю пізнавальної діяльності, розумовим розвитком людини взагалі; із індивідуально-
типологічними особливостями особистості; із інтересом як чинником зосередження і натхненням як вищої форми
актуалізації уваги в процесі творчої діяльності. Автор статті робить висновок про те, що виконавська увага відіграє
надзвичайно важливу роль на всіх стадіях роботи музиканта-піаніста, від першого знайомства із музичним твором до його
концертного виконання. Вона одночасно виступає як засіб продуктивного освоєння й технічного оволодіння музичним
твором; запорука успішності концертного виступу й прояв творчого натхнення; необхідна умова вдосконалення музично-
виконавських якостей і здійснення подальшої ефективної професійної діяльності.
На основі вивчених підходів різних авторів до постановки і вирішення цієї проблеми в статті розкриті особливості,
визначена роль, місце і значення виконавської уваги в музично-виконавській діяльності музиканта-піаніста, а також
підкреслена необхідність його формування у майбутніх фахівців як однієї з умов вдосконалення їх музично-виконавських
якостей і успішності подальшої професійної діяльності.
На основі вивченої наукової літератури з досліджуваного питання автор статті робить висновок про те, що
виконавська увага майбутнього вчителя музики, пронизуючи всі стадії роботи, виступає як засіб продуктивного освоєння й
технічного оволодіння музичним твором; запорука успішності концертного виступу й прояв творчого натхнення; необхідна
умова вдосконалення музично-виконавських якостей і здійснення подальшої ефективної професійної діяльності.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Сюй Фейфен, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

    аспірант Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

  • Мельник Ольга Петрівна, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фортепіанного мистецтва та
    художньої культури факультету мистецтв Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.

Посилання

Бочкарёв Л. Л. Психология музыкальной деятельности / Л. Л. Бочкарев. – М.: «Институт психологии РАН», 1997. –

с.

Гофман Й. Фортепианная игра. Ответы на вопросы о фортепианной игре /. Й. Гофман. – М.: Музгиз, 1961. – 192с.

Коган Г. М. Работа пианиста / Г. М. Коган. – М.: Классика-XXI, 2004. – 203 с.

Майкопар С. М. Как работать на рояле / С. М. Майкопар. – Л.: Музгиз, 1963. – 32с.

Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепьянной игры / Г. Г. Нейгауз. – М.: Музгиз, 1958. – 320 с.

Петрушин В.И. Музыкальная психология / В.И. Петрушин. – М.: Академический проект, Трикста, 2008. – 400 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-05-13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 5

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ УВАГИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. (2016). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 44, 380-383. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/3197