ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ДИТЯЧОГО МУЗИЧНОГО ТЕАТРУ В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ

Автор(и)

  • Онофрійчук Людмила Миколаївна Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

Ключові слова:

дитячий музичний театр, дитяча опера, театр ляльок, театральна гра

Анотація

Розглянуто аспекти історичного розвитку українського дитячого музичного театру та його
педагогічний вплив на естетичне виховання особистості. Доведено, що мистецтво музичного театру має багате
історичне минуле і в сучасний період використовується як фактор художнього, морально-естетичного виховання дітей та
юнацтва. Описано етапи становлення дитячого театру – від епохи анімістичної культури людства, вертепу, шкільного
театру і до нашого часу, які мають міцний історичний зв’язок. Шкільний театр є важливим засобом національного
виховання. Ґрунтуючись на джерелах народної музично-поетичної творчості, він був початком багатьох форм
українського професійного театрального мистецтва. Ідеї та погляди передових громадських діячів, педагогів, письменників
певною мірою знайшли своє втілення у родинному вихованні в сім’ях прогресивної української інтелігенції, зокрема в
самодіяльному домашньому театрі.
Досліджено, що саме друга половина ХІХ ст. стала часом формування та становлення української класичної музики,
в тому числі і дитячої опери. З’ясовано, театр несе певну художньо-естетичну інформацію, яка виконує різні функції:
виховну, пізнавальну, емпатичну, розважальну, комунікативну та психотерапевтичну. Але головною метою музичного
театру є розвиток духовних сил, задатків і творчих умінь кожного його учасника.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Онофрійчук Людмила Миколаївна, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна

    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри вокально-хорової
    підготовки, теорії та методики музичної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла
    Коцюбинського.

Посилання

Голдовский Б. П. Театр кукол Украины. / Б. П. Голдовский, С. А. Смелянская. – Сан-Франциско : Изд-во International Press, 1998. – 274 с.

Деммени Е. С. Призвание – кукольник /Деммени Е. С. – Л. : Искусство, 1986. – 199 с.

Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения в 2-х т. / Коменский Я. А. – М. : Педагогика, 1982. – Т. 2. –С. 70-145.

Кужель Ю. Л. Происхождение японских кукол и кукольного театра / Ю. Л. Кужель // Что же такое театр кукол?: сб.ст. [сост. О. И. Полякова]. – М. : Союз театр. деят. РСФСР, 1990.

Кулиш А. П. Истоки театральной куклы / А. П. Кулиш // В профессиональной школе кукольника. – Л. : Искусство, 1979. – С. 148.

Марковський Є. М. Український вертеп : Розвідки й тексти / Є. М. Марковський. – К. : Друк. ВУАН, 1929. – Вип. І. –ІV. – 202 с.

Михайлова А. Я. Зачем детям нужен кукольный театр? / А. Я. Михайлова // Педагогика – 1995. – No 1. – C. 57-60.

Никитина А. Ребенок на сцене / А. Никитина. – М. : ВЦХТ, 2003. – С. 15-20. – (Репертуарно-методическая

библиотечка «Я вхожу в мир искусств»).

Онофрійчук Л.М. Історичний досвід використання лялькового театру у вихованні особистості /Л.М. Онофрійчук//Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – Луганськ: ЛНУ, 2009. – С. 140-146.

Русова С. Ф. Вибрані педагогічні твори / С. Ф. Русова – К. : Освіта, 1996. – 304 с.

Симонович-Ефимова Н. Я. Записки петрушечника / Н. Я. Симонович-Ефимова. – Ленинград : Искусство, 1980. –271 с.

Смирнова Н. И. И... оживают куклы / Н. И. Смирнова. – М. : Дет. лит., 1982. – 191 с.

Федас Й. Ю. Український народний вертепний театр (у дослідженнях XIX-XX ст.) / Й. Ю. Федас. – К. : Наукова думка, 1987. – 184 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-08-03

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1

Як цитувати

ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ДИТЯЧОГО МУЗИЧНОГО ТЕАТРУ В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ. (2017). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 48, 8-11. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/1490

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають