ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА- МУЗИКАНТА В КОНТЕКСТУАЛЬНОМУ ПОЛІ ПЕДАГОГІКИ СВОБОДИ: ДО ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-60-299-306Ключові слова:
диригентська та хорова підготовка, музично-педагогічна освіта, фахівець- музикант, художня парадигма освіти, професійні компетенції, якості особистості, принципи педагогікиАнотація
У статті порушуються питання удосконалення диригентсько-хорової підготовки
майбутнього фахівця-музиканта у педагогічних закладах вищої освіти, переосмислення існуючих
уявлень про її змістове наповнення та запровадження у мистецький освітній простір ЗВО нових
альтернативних моделей, що уможливлюють її реконструкцію на засадах гуманістичної парадигми
освіти. Констатовано, що у пошуку шляхів вирішення проблем в системі мистецько-педагогічної
освіти науковці наголошують на необхідності врахування пріоритетних тенденцій її розвитку, до
яких віднесено: гуманізацію; фундаменталізацію; поєднання національних культурно-мистецьких
традицій та європейського й світового досвіду; перехід від інформативних до активних й
інтерактивних форм і методів мистецької освіти і виховання; створення умов для саморозвитку,
самовираження та самореалізації особистості й можливості особистісного вибору індивідуальної
траєкторії духовно-творчого становлення; безперервність мистецької освіти як основи послідовного
і цілісного особистісного розвитку. В результаті аналізу існуючого стану диригентсько-хорової
підготовки засвідчено необхідність її удосконалення на предмет не тільки розвитку суто
спеціальних та інтегрованих фахових компетенцій, а й набуття таких компетенцій й особистісних
якостей, як здатність до критичного мислення та аналізу власних помилок; потенціалу креативності
як суб’єктної здатності до успішної інноваційної діяльності у професії; індивідуальної траєкторії
особистісного розвитку як здатності до саморозвитку, самоорганізації самовираження й
самореалізації у вибудовуванні майбутньої успішної кар’єри відповідно сучасних вимог ринку
праці; здатності працювати в команді як умови розвитку комунікативних навичок, ефективної
взаємодії з членами команди, відкритість до діалогу та спільного пошуку у вирішенні професійних
завдань. Представлено авторське бачення можливостей удосконалення диригентсько-хорової
підготовки майбутнього педагога-музиканта в контекстуальному полі педагогіки свободи.
Завантажити
Посилання
Андреев А.Л..Перспективы образования: компетенции, интеллектуальные среды, трансдисциплинарность
//Высшее образование в России. – М. - No3, 2014.- С.30-39
Бех І. Д. Компетентнісний підхід у сучасній освіті Текст. / І. Д. Бех // Педагогіка вищої школи:
методологія, теорія, технологія. – Київ : Генезис. – 2009., С. 21–24
Буряк О. С. Концепція холістичної освіти у процесі формування цілісної особистості постмодерну / О. С.
Буряк // Філософія неперервної професійної освіти. – 2015. – No3 (44). – С. 52-56
Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування //Компетентнісний підхід у
сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред.
О.В.Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004.- С.45-50
Закон України «Про вищу освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, No 37-38, ст.2004). – Режим
доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18
Козир А. Диригентська підготовка як основа фахового становлення майбутнього вчителя музики// Молодь
і ринок No 11(82), 2011 – С. 11-24
Олексюк О.М. Компетентнісна мистецька освіта: пошук інноваційної моделі// Мат-лы Крымского
педагогического конгресса “Инноваци в образовании” - Ялта, 2010.- С. 191-195
Отич О. Холістична науково-мистецька парадигма освіти як основа формування мистецького освітнього
простору України// Проблемы и перспективы музыкально-педагогического образования: Сборник
научных статей под ред. Алла Растрыгиной /Palmarium Academic Publishing (русское издание)- 2015, 212с.
Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). – К.: Освіта
України, 2008. – 274 с.
Падалка Г.Н. Музыкальное образование в современном мире: противоречия и пути их преодоления//
Актуальные вопросы художественного образования и воспитания: монография / Общая редакция проф.
Михайличенко О.В. – Саарбрюккен / Германия: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019. С. 12-32
Пометун О.І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в
українській освіті // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи:
Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. – С. 64-71
Растрыгина А. Современная парадигма образования ХХІ века: перспективы реализации в художественном
образовании// Проблемы и перспективы музыкально-педагогического образования: Сборник научных
статей под ред. Алла Растрыгиной /Palmarium Academic Publishing (русское издание)- 2015, 212с.
Растригіна А. М. Фахові компетенції з хорового диригування як складова професійної компетентності
майбутнього педагога-музиканта / Алла Миколаївна Растригіна // Наукові записки КДПУ. Серія:
Педагогічні науки / ред. кол. В. В. Радул та ін... - Кіровоград: КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – Вип. 140.
С. 10-13
Растригіна А. Перспективи реформування професійної мистецької освіти / А. Растригіна // Наукові
записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.:
Педагогічні науки - 2014. - Вип. 134. - С. 13-17. - Режим доступу: http://nbuv. gov.ua/UJRN/Nz_p
_2014_134_5
Spirituality of Edication Collective monograph.. compiled by I. Kievisas. Vilnius: “Edikologija, 2012. 574 p.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Алла Растригіна
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.