ВПРОВАДЖЕННЯ КУРСУ З РОЗРОБКИ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ВІРТУАЛЬНОЇ ТА ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ STEM-ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-57-55-67Ключові слова:
навчальний курс, розроблення програмних засобів віртуальної та доповненої реальностей, майбутні викладачі, STEM-дисципліни, доповнена реальність, завдання з ARАнотація
У статті проаналізовано вітчизняний досвід використання технології доповненої реальності в освітньому просторі. Проведено огляд засобів віртуальної і доповненої реальності з метою вибору найбільш придатних для розробки курсу та прийнято рішення про доцільність спільного використання середовища Unity для візуального проектування, середовища програмування Visual Studio (чи подібного) та платформ віртуальної (Google VR чи подібного) та доповненої (Vuforia чи подібного) реальності. Розроблено факультатив «Розробка програмних засобів віртуальної та доповненої реальності», що складається з таких модулів: 1. Розробка засобів віртуальної реальності: віртуальна реальність та ігрові рушії; фізичні взаємодії та камера; 3D-інтерфейс користувача та позиціонування; 3D-взаємодія з користувачем; навігація та введення у віртуальній реальності. 2. Розробка засобів доповненої реальності: налаштування засобів доповненої реальності в Unity 3D; розробка проєкту з геопозиціонуванням; розробка навчальних матеріалів за допомогою Vuforia; розробка для перспективних пристроїв. Наведено завдання (за тижнями навчання) та зразки їх виконання. Визначено, що вивчення курсу сприяє розвитку компетентностей у проектуванні і використанні інноваційних засобів навчання. Наведено результати опитування учасників курсу для отримання зворотнього зв’язку про враження від навчання за курсом. З’ясовано, що найцікавішим респонденти вважають або процес розробки, або результат розробки, або практичне застосування додатків. 65 % визначили, що хотіли б і далі продовжувати поліпшувати свої знання про AR. Тільки 9 % опитаних не будуть використовувати отримані знання у професійній діяльності, 52 % думають, що будуть, 17 % планують, і 22 % вже використовують. Респонденти визначили напрямки вдосконалення курсу: зменшення самостійної роботи, збільшення аудиторних занять, деталізація методичних рекомендації та збільшення кількості практичних завдань, пов’язаних зі STEM-дисциплінами. Дослідження триває, продовжується впровадження розробленого курсу та експериментальна перевірка його ефективності.
Завантажити
Посилання
Highlights From Gartner Hype Cycle for Customer Service and Support Technologies, 2019. URL:
support-technologies-2019/.
Gartner Top 10 Strategic Technology Trends for 2020, 2019. URL: https://www.gartner. com/
smarterwithgartner /gartner-top-10-strategic-technology-trends-for-2020.
Trends Emerge in the Gartner Hype Cycle for Emerging Technologies, 2018. URL:
https://www.gartner.com/smarterwithgartner/5-trends-emerge-in-gartner-hype-cycle-for-emerging-
technologies -2018/.
Nechypurenko P.P., Soloviev V.N. Using ICT as the Tools of Forming the Senior Pupils’ Research
Competencies in the Profile Chemistry Learning of Elective Course "Basics of Quantitative Chemical Analysis".
Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR
Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 1–14. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper01.pdf.
Nechypurenko P.P., Starova T.V., Selivanova T.V., Tomilina A.O., Uchitel A.D. Use of AR in Chemistry
Education. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018).
CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 15–23. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper02.pdf.
Komarova O.V., Azaryan A.A. Computer Simulation of Biological Processes at the High School. Augmented
Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR Workshop
Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 24–32. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper03.pdf
Hruntova T.V., Yechkalo Yu.V., Striuk A.M., Pikilnyak A.V. AR Tools in Physics Training at Higher Technical
Educational Institutions. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop
(AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257 P. 33–40. URL: http://ceur-ws.org/Vol-
/paper04.pdf.
Merzlykin O.V., Topolova I.Yu., Tron V.V. Developing of Key Competencies by Means of AR at CLIL
Lessons. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018).
CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 41–52. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper05.pdf.
Buzko V.L., Bonk A.V., Tron V.V. Implementation of Gamification and Elements of AR During the Binary
Lessons in a Secondary School. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop
(AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 53–60. URL: http://ceur-ws.org/Vol-
/paper06.pdf.
Shapovalov V.B., Atamas A.I., Bilyk Zh.I., Shapovalov Ye.B., Uchitel A.D. Structuring AR Information on the
stemua.science. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu
. CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 75–86. URL: http://ceur-ws.org/Vol-
/paper08.pdf.
Rashevska N.V., Soloviev V.N. AR and the Prospects for Applying It’s in the Training of Future Engineers.
Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR
Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. Pp. 192–197. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper18.pdf.
Morkun V.S., Semerikov S.O., Morkun N.V., Hryshchenko S.M., Kiv A.E. Defining the Structure of
Environmental Competence of Future Mining Engineers: ICT Approach. Augmented Reality in Education :
Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings,2018. Vol. 2257.
P. 198–203.). URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper19.pdf.
Zelinska S.O., Azaryan A.A., Azaryan V.A. Investigation of Opportunities of the Practical Application of the
AR Technologies in the Information and Educative Environment for Mining Engineers Training in the Higher
Education Establishment. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop
(AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 204–213.). URL: http://ceur-ws.org/Vol-
/paper20.pdf.
Mintii I.S., Soloviev V.N. AR: Ukrainian Present Business and Future Education. Augmented Reality in
Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018.
Vol. 2257. P. 227–231. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper22.pdf.
Popel M.V., Shyshkina M.P. The Cloud Technologies and AR: the Prospects of Use. Augmented Reality in
Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018
Vol. 2257. P. 232–236. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper23.pdf.
Zinonos N.O., Vihrova E.V., Pikilnyak A.V. Prospects of Using the AR for Training Foreign Students at the
Preparatory Departments of Universities in Ukraine. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st
International Workshop (AREdu 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 87–92. URL:
http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper10.pdf.
Kolomoiets T.H., Kassim D.A. Using the AR to Teach of Global Reading of Preschoolers with Autism Spectrum
Disorders. Augmented Reality in Education : Proceedings of the 1st International Workshop (AREdu 2018).
CEUR Workshop Proceedings, 2018. Vol. 2257. P. 237–246. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper24.pdf.
Модло Є.О., Єчкало Ю.В., Семеріков С.О., Ткачук В. В. Використання технології доповненої реальності
у мобільно орієнтованому середовищі навчання ВНЗ. Наукові записки. Серія: Проблеми методики
фізико-математичної і технологічної освіти. 2018. No 1 (11). С. 93-100.
Wikitude Cross-Platform Augmented Reality SDK – Boost your app URL:
https://www.wikitude.com/products/wikitude-sdk/.
ARKit 3 – Augmented Reality | Apple Developer. URL: https://developer.apple.com/augmented-reality/arkit/.
ARCore – Google Developers | Google Developers. URL: https://developers.google.com/ar.
ARToolKit Home Page. URL: http://www.hitl.washington.edu/artoolkit/.
MAXST | Technology company specialized in AR. URL: http://maxst.com/#/.
Vuforia: Market-Leading Enterprise AR | PTC Electronic resource.. URL:
https://www.ptc.com/en/products/augmented-reality/vuforia.
Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D VR & AR Visualizations. URL: https://unity.com/.
Visual Studio 2019 | Visual Studio. URL: https://visualstudio.microsoft.com.
Virtual Reality (VR) App Development (UC San Diego, 2019) URL: https://www.edx.org/professional-
certificate/ucsandiegox-virtual-reality-app-development.
Glover J., Unity 2018 AR Projects: Build four immersive and fun AR applications using ARKit, ARCore, and
Vuforia, Packt Publishing. Birmingham: Packt Publishing, 2018. 358 р.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.