ЕТАПИ ПРОЄКТУВАННЯ ІМЕРСИВНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-55-61Ключові слова:
імерсивне навчання, віртуальна реальність, доповнена реальність, інтерактивні технології, етапи проектування навчання, освітні технологіїАнотація
Ця стаття присвячена проектуванню імерсивного навчання з метою створення поглибленого, захоплюючого та ефективного досвіду навчання учнів закладів загальної середньої освіти. Автор уточнює поняття «імерсивне навчання» як інноваційну педагогічну технологію в освіті, що забезпечує учням глибоке занурення в навчання. Також обґрунтовано п'ять етапів проектування імерсивного навчання: ознайомлення з імерсивними засобами, ознайомлення з імерсивним середовищем, взаємодія в імерсивному середовищі, індивідуальна або групова практична діяльність, оцінювання та зворотний зв'язок. Ці етапи допоможуть розробити багатомірний інтегрований підхід до навчання та залучення учнів у навчальний процес. У статті досліджуються цифрові імерсивні технології, що можуть бути практично реалізованими та найбільш корисними для залучення уваги учнів та підтримки їхнього інтересу до навчання. Встановлено, що важливим аспектом у проєктуванні імерсивного навчання є аналіз цільової аудиторії, а саме: як вікова група учнів, їх рівень знань, освітні потреби, інтереси, соціокультурний контекст, стилі навчання та інші фактори, які можуть впливати на їх засвоєння навчального матеріалу. Наголошується на важливості імерсивного навчання як педагогічної технології для підвищення рівня розуміння та засвоєння навчального матеріалу учнями та виокремлюються переваги такого навчання для учнів закладів загальної середньої освіти, а саме: зацікавленість, мотивацію, процес занурення, персоналізацію, реальний досвід та комунікацію, соціальні навички та підтримку. Автор також застерігає, що для успішного впровадження імерсивного навчання необхідно вирішувати технологічні, організаційні та фінансові виклики. За наявності належної підтримки та інвестицій, цей підхід може змінити парадигму сучасної освіти та забезпечити якісний та ефективний навчальний процес для майбутніх випускників закладів загальної середньої освіти.
Завантажити
Посилання
Sandoval-Henríquez, F. J., Badilla-Quintana, M. G. (2022). How elementary students experience the use of
immersive technology. International Journal of Learning Technology, 2(17), 115-132. doi:
http://doi.org/10.1504/IJLT.2022.125076.
Dengel, A. What Is Immersive Learning? (2022). 8th International Conference of the Immersive Learning
Research Network (iLRN), Vienna, Austria, 1-5, doi: http://doi.org/10.23919/iLRN55037.2022.9815941.
Dengel, A., Mägdefrau, J. (2020) Immersive Learning Predicted: Presence, Prior Knowledge, and School
Performance Influence Learning Outcomes in Immersive Educational Virtual Environments, 6th International
Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), San Luis Obispo, CA, USA, 163-170, doi:
http://doi.org/10.23919/iLRN47897.2020.9155084.
Rotkonen, E., Suero Montero, C., Pope, N., Sutinen, E. (2022) Is It Real? – Learners’ Perceptions on TeleImmersive 3D Video Technology and Its Further Use in K-12 Education. Digital Transformation of Education
and Learning - Past, Present and Future. OCCE 2021. IFIP Advances in Information and Communication
Technology, 642, 234-246, doi: http://doi.org/10.1007/978-3-030-97986-7_20.
Kuhail, M.A., ElSayary, A., Farooq, S., Alghamdi, A. (2022) Exploring Immersive Learning Experiences: A
Survey. Informatics, 9, 75. doi: http://doi.org/10.3390/informatics9040075
Литвинова, С.Г. Готовність учнів закладів загальної середньої освіти до використання віртуальної
реальності в освітньому процесі. (2022) Перспективи та інновації науки. (Серія «Педагогіка», Серія
«Психологія», Серія «Медицина»), 4(9), 218–230. doi: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-4(9)-
-230
Литвинова, С.Г., Сороко, Н.В. (2022) Готовність учнів гімназій до використання доповненої реальності в
освітньому процесі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна
робота», 1(50), 158-164. doi: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.158-164
Pirker, J., Dengel, A. (2021) The Potential of 360-Degree Virtual Reality Videos and Real VR for Education A
Literature Review. IEEE Computer Graphics and Applications, 4(41), 76-89, doi:
https://doi.org/10.1109/MCG.2021.3067999.
Thompson, B. (2021) Work-in-Progress–LIVE: Model for Learning in Interactive and Immersive Virtual
Environments, 17th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), Eureka,
CA, USA, 1-3, doi: http://doi.org/10.23919/iLRN52045.2021.9459362.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Литвинова Світлана Григорівна
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.