ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ СТУДЕНТІВ КОМП’ЮТЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НАД ІТ ПРОЕКТАМИ НА ОСНОВІ КВАНТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-68-5-18Ключові слова:
методологія, педагогіка, квантування професійної діяльності, фахівці інформаційних технологій, студенти комп’ютерних спеціальностей, ІТ-проекти, Jira Software, Kanban, Agile, ScrumАнотація
В статті розглядається процес оцінювання роботи над ІТ-проектами, який представляється системно і багатомірно, як рефлексивно-аналітичний інструментарій. Дослідження проводилося на основі застосування системи гуманітарних, психофізіологічних, антропологічних та інформаційних методів і підходів, де визначальними є застосування теорії функціональних систем та шляхом методологічно-ціннісного осмислення педагогічних та виробничих досвідів і практик. В даній роботі актуалізований методологічний потенціал ідеї професіоналізації, зокрема фахівця комп’ютерних спеціальностей, педагогічної антропології та теорії функціональних систем, включаючи концепцію квантування психічної діяльності, яка інтерпретується як квантування професійної діяльності. Визначальним методологічним і практико-технологічним чинником, який є передумовою розгляду процесу оцінювання як рефлексивно-аналітичного інструментарію є системне квантування професійної діяльності, яке реалізується на основі використання методологій Kanban, Agile, зокрема, Scrum, "Manifesto for Agile Software Development". В дослідженні використовувались Інформаційні технології: Jira Software, зокрема шаблон Kanban, Agile-інструменти для Kanban, Agile-інструменти для Scrum. Актуальними стратегіями квантування професійної діяльності при роботі над ІТ-проектами є: Epic; Story; Task; Sub-Task; part of the Story/Task; Bug; Sprint. Студентів було розподілено на невеликі групи для роботи над ІТ-проектами. У процесі проектної діяльності вони виконували такі ролі: Engineer, Scrum Master, Product Owner, Tech Lead. Оцінювання, представлене у вказаному системному форматі, є значимою складова результативноцільової основи роботи над ІТ-проектами, а також розглядається як інструмент інноваційної діяльності та передумова особистісно-професійного розвитку і професійної комунікації. В подальших дослідженнях планується розробка проблематики професійної діяльності для роботи над ІТ-проектами, що включає вивчення мотиваційних, ціннісних, когнітивних, операціональних, рефлексивних, складових, а також застосування квантування в педагогічних дослідженнях з професійної підготовки студентів комп’ютерних спеціальностей. Результати даного дослідження планується застосувати для підвищення кваліфікації фахівців інформаційних технологій в умовах післядипломної освіти.
Завантажити
Посилання
World Economic Forum: Here's why education systems need to start taking a 'skills-first' approach. (2023). Mar
, 2023. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2023/03/heres-why-educations-systems-need-to-starttaking-a-skills-first-approach/ (accessed: 30.03.2023).
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity. Ministry of Education and
Science of Ukraine. Approved standards of higher education.. Retrieved from:
https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-naukiukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti (request date: 01.04.2023) (in Ukranian).
Fedorets, V. М., Sharyhin, О. А. & Klochko, О. V. (2023). Rozrobka pedahohichnykh stratehii vykorystannia
reverse engineering u protsesi navchannia maibutnikh fakhivtsiv haluzi informatsiinykh tekhnolohii
Development of pedagogical strategies for using reverse engineering in the process of training future specialists
in the field of information technology.. Visnyk pisliadyplomnoi osvity, Seriia «Pedahohichni nauky», Vypusk
(53). P. 181-207. DOI: https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-24(53)-181-207 (in Ukranian).
Klochko, O., Fedorets, V., Klochko, V. & Kormer, M. (2020). The Use of Ensemble Classification and
Clustering Methods of Machine Learning in the Study of Internet Addiction of Students. In Proceedings of the
st Symposium on Advances in Educational Technology ‒ Volume 1: AET. Р. 241-260.
DOI: https://doi.org/10.5220/0010923500003364.
Rahman, T., Nwokeji, J., Matovu, R. & Frezza, S. (2023). Project Based Learning : A Study on the Impact of
IST&P on the Computer Science Students Learning and Engagement. SIGCSE 2023 ‒ Proceedings of the 54th
ACM Technical Symposium on Computer Science Education, 2. P. 1386.
DOI: https://doi.org/10.1145/3545947.3576331.
Havazik, O. & Pavlickova, P. (2020). How to design Agile game for education purposes in JIRA. 7th
International Conference on Control, Decision and Information Technologies, CoDIT 2020, 9263937. P. 331-
DOI: 10.1109/CoDIT49905.2020.9263937.
Sarhadi, P., Naeem, W., Fraser, K. & Wilson, D. (2022). On the Application of Agile Project Management
Techniques, V-Model and Recent Software Tools in Postgraduate Theses Supervision. IFAC-PapersOnLine,
(17). P. 109-114. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2207.0484.
Boye, T., Cheng, E. & Gan, W. (2022). IT Industry Service Management Tools for Managing Large Classes.
Proceedings - Frontiers in Education Conference, 2022. Available at: http://hdl.handle.net/10453/160447
(accessed: 25.04.2023).
Milunic, A., Szmidt, T., Białczyk, K. & Miciuła, I. (2022). Tools for collaboration in IT projects during the
studies 2022 Proceedings of the Information Systems Education Conference, ISECON 2022-September.
P. 70-71.
Kauppinen, R., Lagstedt, A. Lindstedt, J. & Rainio, O. (2022). Software Engineering Education with IndustryMentored Projects. PACIS 2022 Proceedings. Available at: https://www.theseus.fi/handle/10024/781024
(accessed: 25.04.2023)
Hamer, S., Quesada-Lopez, C. & Jenkins, M. (2021). Automatically recovering students’ missing trace links
between commits and user stories. CIbSE 2021 - XXIV Ibero-American Conference on Software Engineering.
Available at: https://citic.ucr.ac.cr/publicaciones/automatically-recovering-students-missing-trace-links-betweencommits-and-user-stories (accessed: 25.04.2023).
Babič, F., Gašpar, V. & Satala, P. (2018). New Trends in Mobile Technologies Education in Slovakia: An
Empirical Study. ICETA 2018 16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and
Applications, Proceedings, 8572277. P. 37-42. DOI:10.1109/ICETA.2018.8572277.
Ushynskyi, K. (1983). Liudyna yak predmet vykhovannia: Sproba pedahohichnoi antropolohii Man as an object
of education: An attempt of pedagogical anthropology.. Vybrani pedahohichni tvory, 1:192-463 (in Ukranian).
Nonaka, I., & Takeuchi, H. (2007). The knowledge-creating company. Harvard business review, 85(7/8), 162 p.
Taylor, I. (2022). Aristotle and The Problem of the Human Telos . Elenchus - A Journal of Undergraduate
Philosophy at Michigan State University, 1-5. Available at:
https://www.ojs.dgodden.msu.domains/index.php/elenchus/article/view/26 (accessed: 25.04.2023).
Manifesto for Agile Software Development. (2023). Available at: https://agilemanifesto.org/ (accessed: 25.04.2023).
Atlassian Jira Software. Available at: https://www.atlassian.com/software/jira (accessed: 25.04.2023).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Гуревич Роман Семенович, Оксана Клочко, Василь Федорець, Олександр Шаригін, Драчук Мар’яна Іванівна
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.